Veselības aprūpe

Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtību regulē šādi normatīvie akti:

• Ārstniecības likums
• Pacientu tiesību likums
• Veselības aprūpes finansēšanas likums
• Ministru kabineta 28.08.2018. noteikumi Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”

Sīkāku informāciju par veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtību Jūs varēsiet atrast Nacionālā veselības dienesta (NVD) mājaslapā vai zvanot uz NVD bezmaksas informatīvo tālruni: 80001234.

Latvijas iedzīvotājiem tiek nodrošināta iespēja ārpus ģimenes ārstu darba laika saņemt medicīniskas konsultācijas un ieteikumus, kā rīkoties akūtu saslimšanu vai hronisku saslimšanu paasinājuma gadījumos, zvanot uz nepaaugstinātas maksas Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni: 66016001 (zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa, zvanītājs maksās atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem par zvaniem uz fiksēto Rīgas diapazona numuru). Medicīniskus padomus iedzīvotājiem sniedz latviešu valodā, krievu valodā un angļu valodā darba dienās no plkst. 17.00 līdz plkst. 8.00 no rīta, bet brīvdienās un svētku dienās visu diennakti. Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķis sniegs medicīniskus padomus vienkāršu saslimšanu gadījumos, kad nav nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. Var būt situācijas, kad bez ģimenes ārsta vai ārsta speciālista palīdzības zvanītāja problēmu nevar atrisināt, šādos gadījumos mediķis ieteiks pēc iespējas ātrāk doties pie ārsta vai arī pāradresēs zvanu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, ja sūdzības par veselību būs tādas, kas apdraud veselību vai dzīvību.

Gadījumos, kad apmeklēt ģimenes ārstu nav iespējams (ārpus ģimenes ārstu darba laika), bet veselības stāvoklis neļauj gaidīt, Rīgā un citās lielākajās pilsētās ir pieejami dežūrārsti.

Ja ir noticis nelaimes gadījums, pēkšņi pasliktinājies veselības stāvoklis, apdraudot veselību vai dzīvību, iedzīvotājiem jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam pa tālruni 113.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….