.

Ieskaties www.covid19.gov.lv

Aicinām ieskatīties vietnē www.covid19.gov.lv, kurā vienuviet ir pieejama aktuālā informācija par dažādiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, tai skaitā par psihoemocionālā atbalsta bezmaksas saņemšanas iespējām (krīzes un atbalsta tālruņiem). Nepieciešamības gadījumā var zvanīt uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8345. Vienotā tālruņa galvenais uzdevums ir palīdzēt iedzīvotājiem labāk orientēties informācijā, kas saistīta ar Covid-19, un palīdzēt saprast, kurā iestādē vērsties pēc palīdzības.

Aktuālā informācija par Rīgas Sociālā dienesta darbu no 7. aprīļa

Rīgas Sociālais dienests pēc ārkārtējās situācijas beigām no 7. aprīļa pieņem klientus klātienē pēc iepriekšēja pieraksta. Aicinām pieteikties apmeklējumam, zvanot uz savai dzīvesvietai tuvāko teritoriālo centru

Aicinām klātienē ierasties pēc iepriekšēja pieraksta un precīzi noteiktajā laikā, lai neveidotos rindas un izvairītos no kontakta ar citiem klientiem.

Darbs Rīgas Sociālajā dienestā notiek, ievērojot fiziskās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumus. Apmeklētājus aicinām ievērot epidemioloģiskās drošības prasības - lietot sejas aizsargmasku, veikt roku dezinfekciju, ievērot 2 m distanci. Aicinām ikvienu izvērtēt nepieciešamību apmeklēt Rīgas Sociālo dienestu klātienē. 

Ja ārkārtējās situācijas laikā ir beidzies trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa izziņas derīguma termiņš, tas tiek pagarināts automātiski līdz 31. maijam, un klientam NAV jāierodas Rīgas Sociālajā dienestā. 

Līdz 31. maijam klientiem izmaksās uz iepriekšējā iesnieguma pamata piešķirtos sociālās palīdzības pabalstus. Ja ir nepieciešamība, automātiski tiek pagarināti arī piešķirtie sociālie pakalpojumi. Tāpat arī līdz 31. maijam trūcīgai vai maznodrošinātai mājsaimniecībai saglabājas visi pašvaldības piešķirtie pabalsti un atvieglojumi. 

Ja ir mainījusies materiālā un sociālā situācija, tad lūdzam aizpildīt deklarāciju un iesniegt iesniegumu, ko joprojām var izdarīt attālināti:
• iesniegumu, kas uzrakstīts latviešu valodā un ir personas pašrocīgi parakstīts, ievietot dokumentu kastē, kas atrodas pie katras no 14 Rīgas Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām Rīgā;
• parakstot ar drošu elektronisko parakstu, iesniegumu var iesniegt, nosūtot uz e-pastu soc@riga.lv;
• izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” portālā www.latvija.lv.

Sev neskaidro informāciju var uzzināt, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055. P., O., T., C. 9.00 – 17.00 un Pt. 9.00 – 16.00, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048 vai zvanot Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru informatoriem

Rīgas domes Labklājības departamentam adresētos dokumentus aicinām iesniegt attālināti: atstāt iepriekš sagatavotus dokumentus pastkastītē 1. stāvā, Baznīcas ielā 19/23; izmantot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” portālā www.latvija.lv; parakstīt ar drošu elektronisku parakstu un nosūtīt uz e-pastu dl@riga.lv vai iesūtīt pa pastu. Iesniegumam jābūt latviešu valodā un pašrocīgi parakstītam.

Ar jaunumiem un aktualitātēm var iepazīties RD Labklājības departamenta mājas lapā: ld.riga.lv, savukārt informācija par veselības veicinošiem un atkarības profilakses jautājumiem pieejama mājas lapā: veseligsridzinieks.lv, kā arī sociālajos tīklos.

Neskaidrību gadījumā par citu pašvaldības iestāžu un uzņēmumu darbību var zvanīt uz Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centra (APC) bezmaksas informatīvo tālruni 80000800 vai rakstīt uz e-pasta adresi apc@riga.lv. Pagaidām informatīvais tālrunis darbojas darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 18.00. 

Informācija aktualizēta: 2021. gada 7. aprīlī

Aktuālā informācija par Dienas centru un Kopienas centra darbu no 7. aprīļa

Rīgas Sociālā dienesta Dienas centri un Kopienas centrs pakāpeniski sāk plānot nodarbības nelielās grupās līdz 10 cilvēkiem svaigā gaisā. Uz nodarbībām nepieciešams iepriekš pieteikties pa tālruni sava rajona Dienas centrā vai Kopienas centrā.

Attālināta dokumentu vai iesniegumu iesniegšana Rīgas Sociālajam dienestam

Ņemot vērā epidemioloģisko situāciju valstī, aicinām arī pēc ārkārtējās situācijas beigām iesniegumus un dokumentus Rīgas Sociālajam dienestam iesniegt attālināti:
• iesniegumu, kas uzrakstīts latviešu valodā un ir personas pašrocīgi parakstīts, ievietot dokumentu kastē, kas atrodas pie katras no 14 Rīgas Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām Rīgā. Iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, adrese, e-pasta adrese, tālrunis un pēc iespējas plašāk jāapraksta problēma, kuru nepieciešams risināt. Papildus iesniegumā jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu tā piešķiršanas gadījumā.
• parakstot ar drošu elektronisko parakstu, iesniegumu var iesniegt soc@riga.lv;
• izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” portālā www.latvija.lv.
Iesniegumā personai obligāti jānorāda vārds un uzvārds, personas kods, adrese, tālrunis, un jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu.

Aicinām ievērot to, ka Rīgas Sociālais dienests pēc ārkārtējās situācijas beigām no 7. aprīļa pieņem klientus klātienē pēc iepriekšēja pieraksta. Pieteikties apmeklējumam var, zvanot uz savai dzīvesvietai tuvāko teritoriālo centru

Tālruņi rīdziniekiem, kas var būt noderīgi emocionāli grūtā brīdī

Laikā, kad spēkā stājusies virkne ierobežojošu pasākumu ar mērķi samazināt pieaugošo slimības Covid-19 izplatību, ieviestie sociālās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumi būtiski ietekmē līdzšinējās saskarsmes veidus un savstarpējo komunikāciju. Daļai sabiedrības šīs pārmaiņas var sagādāt lielākas grūtības un psihoemocionālās veselības pasliktināšanos. Satraukums, apjukums, bailes vai dusmas vairāk vai mazāk ietekmē ikvienu no mums. Grūtā brīdī var palīdzēt saruna ar līdzcilvēkiem, kuriem uzticaties, bet ja šādu iespēju nav, atgādinām, ka pieaugušajiem ir iespēja saņemt emocionālo atbalstu, zvanot krīžu un konsultāciju centram “Skalbes” pa diennakts krīzes tālruņiem 67222922 vai 27722292.

Trauksmes sajūta, neziņa vai bailes šajā laikā var pastiprināties īpaši senioru vidū. Tas saistāms ar to, ka tieši seniori ir sabiedrības daļa, kuru dažādu veselības problēmu dēļ slimība Covid-19 var skart vissmagāk, gan arī to, ka esošie drošības pasākumi rada arī lielāko sociālās izolētības risku, kas īpaši smagi var skart tieši vientuļos seniorus. Rīgas domes Labklājības departaments atgādina, ka darbojas Senioru zvanu centrs katru darba dienu - no plkst. 10.00 līdz 14.00. Rīgas seniori laipni aicināti zvanīt pa tālruņa numuriem 20224913, 25643438 un 29438355. Uz telefona zvaniem atbild brīvprātīgie seniori, kuri ikdienā sniedz ne vien praktisku informāciju par Rīgas pašvaldības iestāžu darbalaikiem vai šo iestāžu tālruņa numuriem, bet nereti ar savu pretimnākošo sirsnību ir būtisks emocionāls atbalsts brīžos, kad senioram nav neviens, ar ko parunāt. Turklāt, lai senioriem nenāktos zvanam tērēt savus līdzekļus, viņiem tiek piedāvāta iespēja atzvanīt. 

Ņemot vērā esošās situācijas radīto risku sociālajai atsvešinātībai, Rīgas domes Labklājības departaments aicina dalīties ar informāciju par biedrības “Skalbes” diennakts krīzes tālruni, Senioru zvanu centru un būt atsaucīgiem īpaši gadījumos, ja savā redzeslokā ir zināms kāds, kam šī informācija varētu būt ļoti noderīga un palīdzēt emocionāli grūtā brīdī.

Uzklausīšanas un garīgā atbalsta tālrunis “Emausas līnija”, kura darbību koordinē Latvijas konsekrētās personas. Zvanu centra darba laiks: no plkst. 9.00 līdz 21.00. Tālruņa Nr. 28495847. 

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa piedāvāto palīdzību ir iespējams saņemt 4 veidos:
1) Zvanot uz bezmaksas tālruni 116111 jebkurā diennakts laikā;
2) Rakstot uz e-pasta adresi: uzticibaspasts116111@bti.gov.lv;
3) Rakstot čatā darbadienās no plkst. 12.00 – 20.00. Čata logs meklējams VBTAI mājaslapā labajā apakšējā stūrī.
4) Izmantojot bezmaksas lietotni “Uzticības tālrunis”, kas paredzēta bērniem un pusaudžiem psiholoģiskas palīdzības saņemšanai. Ar tās palīdzību visu diennakti var bez maksas zvanīt uz Bērnu un pusaudžu uzticības tālruni 116111, saņemt e-konsultāciju krīzes situācijās, kā arī sazināties ar konsultantiem čatā.
Ja nepieciešams atbalsts bērna uzvedības problēmu pārvarēšanā, VBTAI Konsultatīvās nodaļas speciālistu konsultācijas var saņemt, zvanot uz tālruņa numuru 67359129.
Pusaudžu resursu centrs konsultē 10 - 18 gadu vecuma pusaudžus un viņu ģimenes locekļus. Kontaktinformācija un pieteikšanās formas konsultāciju saņemšanai: https://pusaudzim.lv/nepieciesams-atbalsts/.

Atbalsts jauniešiem

Ar Rīgas Sociālā dienesta (RSD) nosūtījumu bērni un jaunieši TIKAI pēc iepriekšēja pieraksta var apmeklēt RSD dienas centrus, lai saturīgi pavadītu brīvo laiku. 

Arī bērni un jaunieši šajā neierastajā laikā jūtas apmulsuši un nobijušies. Mācības klātienē ar stingriem drošības nosacījumiem vai mācības attālināti, treniņu un pulciņu pārtraukšana daudziem liek justies vientuļi. Ir kāds jautājums, vēlies aprunāties? Raksti uz domajutidari@riga.lv. Uz bērnu un jauniešu jautājumiem atbild Departamenta Veselības pārvaldes speciālisti.

Arī bērni un jaunieši var saņemt konsultatīvu profesionālu psiholoģisko, sociālā darba speciālistu un citu speciālistu palīdzību krīzes situācijā, kuru nodrošina biedrība «Skalbes», tālr. 67222922, 27722292.

Uzklausīšanas un garīgā atbalsta tālrunis “Emausas līnija”, kura darbību koordinē Latvijas konsekrētās personas. Zvanu centra darba laiks: 9.00 līdz 21.00; tālruņa Nr. 28495847

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa piedāvāto palīdzību ir iespējams saņemt 4 veidos:

1) Zvanot uz bezmaksas tālruni  116111 jebkurā diennakts laikā;

2) Rakstot uz e-pasta adresi: uzticibaspasts116111@bti.gov.lv;

3) Rakstot čatā darbadienās no pulksten 12:00 – 20:00. Čata logs meklējams VBTAI mājaslapā labajā apakšējā stūrī.

4) Izmantojot bezmaksas lietotni “Uzticības tālrunis”, kas paredzēta bērniem un pusaudžiem psiholoģiskas palīdzības saņemšanai. Ar tās palīdzību visu diennakti var bez maksas zvanīt uz Bērnu un pusaudžu uzticības tālruni 116111, saņemt e-konsultāciju krīzes situācijās, kā arī sazināties ar konsultantiem čatā.

Ja nepieciešams atbalsts bērna uzvedības problēmu pārvarēšanā, VBTAI Konsultatīvās nodaļas speciālistu konsultācijas var saņemt, zvanot uz tālruņa numuru 67359129

Pusaudžu resursu centrs konsultē 10 - 18 gadu vecuma pusaudžus un viņu ģimenes locekļus. Kontaktinformācija un pieteikšanās formas konsultāciju saņemšanai: https://pusaudzim.lv/nepieciesams-atbalsts/

Atbalsts krīzes situācijā nonākušām ģimenēm un bērniem, grūtniecēm

UZMANĪBU! Lai saņemtu palīdzību, grūtībās nonākušām ģimenēm ar bērniem, grūtniecēm un bērniem krīzes situācijā jāsazinās ar Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienību “Krīzes centrs” pa diennakts tālruni 28855596, 67848107, lai vienotos par pakalpojuma saņemšanu institūcijā.

Bērnus uzņem:

* Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienība "Krīzes centrs"
Diennakts tālrunis/ diennakts uzņemšana: 28855596 67848107
Sociālie darbinieki: 67012149, 67012147, 67012118
Maskavas iela 178, Rīga

* "Sociālo pakalpojumu attīstības centrs" krīzes centrs “Mīlgrāvis” 
Ezera iela 21, Rīga, tālr. 67398383

* Biedrības "Latvijas Sarkanais Krusts" krīzes centrs ģimenēm ar bērniem "Burtnieks"
Burtnieku iela 37 (5.stāvs), Rīga, tālr. 67202737, 27338389

Krīzes centra pakalpojumu Rīgas pašvaldības ģimenes ar bērniem un grūtniecēm var saņemt arī Talsu krīzes centrā
Pakalpojuma sniegšanas adrese: “Zibeņi”, Ārlavas pag., Talsu novads
E-pasts: info@krizucentrs.lv
Diennakts tālrunis: 63291147

Informācija par krīzes centriem

Rīgas patversmēs joprojām iespējams uzturēties visu diennakti un saņemt ēdienu

Rīgas pilsētas pašvaldībā personas bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušas personas šobrīd tiek uzņemtas sekojošās patversmēs:
- Rīgas patversmes vīriešu nodaļā Maskavas ielā 208. Dežuranta tālrunis: 67037120.
- Rīgas patversmes sieviešu nodaļā Eiženijas ielā 1E. Dežuranta tālrunis: 67105634.
- SIA “V.E.L.G.” naktspatversmē vīriešiem un sievietēm Esplanādes ielā 1. Dežuranta tālrunis: 20038485.
- SIA “V.E.L.G.” naktspatversmē vīriešiem Kartupeļu ielā 8. Dežuranta tālrunis: 22369758.
- SIA “V.E.L.G.” naktspatversmē vīriešiem un sievietēm Sofijas ielā 8. Dežuranta tālrunis: 26199737.
- Biedrības "PINS" naktspatversmes 1. stāvā sievietēm Aptiekas ielā 1, k-5. Dežuranta tālrunis: 26191917.
- Biedrības "Latvijas Sarkanais Krusts" patversmē vīriešiem un sievietēm Gaiziņa ielā 7. Dežuranta tālrunis: 29884047.
- Biedrības "Latvijas Samariešu apvienība" patversmē vīriešiem Cieceres ielā 1. Dežuranta tālrunis: 29720543.
- Evaņģēlisko Kristiešu draudze "Zilais Krusts" naktspatversmē vīriešiem, Mazjumpravas ielā 8. Dežuranta tālrunis: 29802234. Papildus sniedz patversmes pakalpojumus vīriešiem ar kustību traucējumiem. Neuzņem personas pēc plkst. 22.00, kā arī neuzņem, ja personai nav veikts Covid-19 tests! 
- Biedrības “Latvijas Samariešu apvienība” patversmē vīriešiem un sievietēm Dzērvju ielā 1. Dežuranta tālrunis: 29749913.

Aicinām līdzcilvēkus nelietot alkoholu un apreibinošas vielas, kā arī novērtēt gaisa temperatūras ietekmi uz cilvēka fizisko stāvokli un ģērbties atbilstoši laika apstākļiem. Cilvēkus, kuri palikuši bez pajumtes, lūdzam izmantot iespēju uzturēties bezmaksas naktsmītnēs.

Informācija aktualizēta: 2021. gada 7. aprīlī

Karantīnā vai pažizolācijā esošajiem (viesnīcu saraksts pašizolācijai)

Konsultatīvu profesionālu psiholoģisko, sociālā darba speciālistu un citu speciālistu palīdzību krīzes situācijā nodrošina biedrība «Skalbes», tālr. 6 7222922, 2 7722292.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras administrēto pašizolācijas valsts atbalsta programmu var saņemt:
* Covid-19 slimnieku kontaktpersonas;
* Covid-19 pacienti ar viegliem slimības simptomiem;
* Covid-19 pacienti pēc ārstēšanās stacionārā, kam vēl saglabājas simptomi;
* Nepilngadīgo Covid-19 pacientu vai slimnieku kontaktpersonu viena pavadošā pilngadīgā persona.

Atbalsta apjoms un ilgums:
* Izmitināšanas pakalpojumu izmaksas tiek segtas 80 % apmērā, bet ne vairāk kā 35 eiro diennaktī;
* Ēdināšanas izmaksas tiek segtas 80 % apmērā, bet ne vairāk kā 10 eiro diennaktī;
* Ja izmitinās nepilngadīga persona, kas ir Covid-19 inficēta vai slimnieka kontaktpersona, tad atbalstu tādā pašā apmērā var saņemt arī viena pavadoša pilngadīga persona;
* Persona veic līdzmaksājumu tūristu mītnei 20 % apmērā gan par izmitināšanas pakalpojumiem, gan par ēdināšanu;
* Izmitināšanas ilgums ir 14 dienas vai ārsta izziņā noteiktais. Pamatojoties uz ārsta izziņu, to būs iespējams pagarināt vēl par 14 dienām.

Lai pieteiktos pakalpojuma saņemšanai, Covid-19 kontaktpersonas vai pacienti var izvēlēties piemērotāko vietu pašizolācijai no LIAA mājaslapā (https://www.liaa.gov.lv/lv/covid19/turistu-mitnes-pasizolacijai) publicētajā sarakstā minētajām tūristu mītnēm. Rezervācija tiks veikta, pamatojoties uz medicīnisko izziņu, kuru izsniegusi ārstniecības persona (ģimenes ārsts), proti, personai būs tūristu mītnei jāuzrāda medicīniskā izziņa - izdruka no e-veselības portāla.

No 17. marta personai atgriežoties no nebūtiska ceļojuma no trešajām valstīm būs jāveic Covid-19 tests. Ja tests būs negatīvs, tad persona dosies uz savu dzīvesvietu ievērot desmit dienu pašizolāciju.
Ja Covid-19 tests būs pozitīvs vai persona testu neveiks, TAD
persona nekavējoties dosies obligātajā izolācijā uz tūristu mītni no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras administrētā tūristu mītņu saraksta.
Tāpat valdības lēmums paredz, ka tūristu mītnei būs pienākums informēt Valsts policiju par personas nenakšņošanu vai ilgstošu neatrašanos tūristu mītnē izolācijas perioda laikā.
Visus izdevumus par Covid-19 testa veikšanu un uzturēšanos viesnīcā segs no trešajām valstīm atgriezusies persona.

Klientiem bez noteiktas dzīvesvietas, ja rodas tāda nepieciešamība, ir iespēja pašizolēties patversmē Sofijas ielā 8.

Informācija aktualizēta: 2021. gada 17. martā

Tuvinieku apmeklējumi Rīgas pašvaldības sociālās aprūpes centros

Sakarā ar Covid-19 izplatību un to, ka riska grupā ir tieši vecāka gada gājuma cilvēki, uz nenoteiktu laiku tiek pārtraukti tuvinieku apmeklējumi Rīgas sociālās aprūpes centros "Gaiļezers", "Mežciems" un "Stella maris". Tiem klientiem, kuriem ir apgūtināta iespēja sazināties attālināti, tiks sniegts sociālo darbinieku atbalsts.

Aicinām apmeklētājus par esošo kārtību sazināties ar sociālās aprūpes centru:
* RSAC "Gaiļezers" - tālr. 64901705 (sociālā darbiniece)
* RSAC "Mežciems" - tālr. 67848062 (sociālā darba nodaļas vadītāja), tālr. 67181052 (veselības aprūpes nodaļas vadītāja)
* RSAC "Stella Maris" - tālr. 29396536 (sociālās aprūpes un rehabilitācijas nodaļas vadītāja), tālr. 67026203 (veselības aprūpes nodaļas vadītāja), tālr. 28697964 (dežūrējošā medicīnas māsa, zvanīt brīvdienās un svētku dienās).

Arī turpmāk var nodot savus pienesumus piederīgajiem, atstājot tos pie dežuranta.

Saudzēsim savu tuvinieku veselību! Lūdzam saglabāt sadarbīgu attieksmi pret visiem noteiktajiem ierobežojumiem.

Tuvinieku apmeklējumi Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centrā

Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra (turpmāk - RPBJC) struktūrvienībās bērnu un jauniešu tuvinieku apmeklējumi tiek saskaņoti pēc iepriekšējas saziņas pa tālruni ar attiecīgās RPBJC struktūrvienības atbildīgo sociālo darbinieku.

Tālruņi saziņai.

Bērna vai jaunieša tuviniekiem apmeklējuma laikā ir jāievēro visi drošības pasākumi – uz tikšanos jāierodas sejas aizsargmaskā un stingri jāievēro epidemioloģiskās drošības nosacījumi.

Lūgums bērna vai jaunieša tuviniekiem iespēju robežās tikšanos ar bērnu vai jaunieti plānot un organizēt attālināti, izmantojot saziņu pa tālruni, videozvanus vai tehniskos rīkus kā SKYPE vai WhatsApp.

Saudzēsim savu bērnu veselību!

Transporta pārvadājumi cilvēkiem ar Covid-19 diagnozi

*!*!*! Sanitārā Transporta Dienests SIA "Milur" piedāvā transporta pārvadājumus cilvēkiem ar Covid-19 diagnozi, kā arī, ja ir aizdomas par to. Transports aprīkots ar skābekļa aparātu, personālam ir speciālie aizsargtērpi. Specializētais transports aprīkots ar visu nepieciešamo, lai pasažieris justos droši, ērti un komfortabli, kā arī ar klimatkontroles zonu priekš klientiem transportēšanas medicīnas darbinieka pavadībā.

Tālrunis operatoram transporta pieteikšanai: 27070703 vai 27070702

Cena par km - 1.30 EUR+PVN.  Kā arī piemaksa par vienu braucienu 50.00 EUR+PVN (aizsarglīdzekļu pilnam aprīkojumam). Minimālā pasūtījuma summa ir 50.00 EUR + PVN

Uzņēmums strādā 24 stundas katru dienu! Protams, laicīga transporta rezervācija nodrošinās mieru un pārliecību, ka pacients laicīgi būs vajadzīgajā vietā un nevajadzēs gaidīt līdz atbrīvosies mašīna. Sanitārā transporta bāzes vietas ir Rīga, Jelgava, Auce. SIA "Milur" piedāvā sanitārā transporta pakalpojumus pa visu Latviju.

Plašāka informācija par SIA "Milur" mājas lapā.

*!*!*! Transporta pakalpojumus Covid-19 pacientu pārvadāšanai piedāvā: individuālā darba veicējs Aivars Oliņš. Transporta pieteikšana: 23301833, e-pasts: aivars773@inbox.lv

 

Brīvprātīgo palīdzība rīdziniekiem

Tos cilvēkus, īpaši seniorus, kuri atrodas pašizolācijā un kuriem nav neviena līdzcilvēka, kas varētu palīdzēt, aicinām sazināties ar biedrību „Latvijas Sarkanais Krusts” pa tālruni: 67336651 vai biedrību „Latvijas Samariešu apvienība” pa tālruni: 26602002 vai diennakts tālruni 8898.

Aplūko infografiku par brīvprātīgo palīdzību Rīgas pilsētas pašvaldībā ŠEIT!

Abas organizācijas visus brīvprātīgos pārbauda, slēdz līgumus, kuros ir atrunāta pakalpojuma sniegšana, ir nodrošinātas atšķirības zīmes un precizētas citas organizatoriskas darbības, bet galvenais, ka cilvēki, īpaši vecāka gada gājuma cilvēki, var uzticēties šiem cilvēkiem un organizācijas uzņemas līdzatbildību. Brīvprātīgie nekad nebrauc neaicināti un vienmēr saskaņos ierašanās laiku.

Tāpat arī aicinām neizpaust svešiniekiem ne savas dzīvesvietas adresi, ne personas datus. Ja nepazīstams cilvēks jums klātienē vai telefoniski piedāvā kaut ko iegādāties, aicinām to ļoti rūpīgi pārdomāt, lai nekļūtu par krāpniecības upuri! Labāk sazinieties ar minētajām nevalstiskajām organizācijām, kas var sniegt palīdzību pārtikas piegādē, medikamentu iegādē un sniegt citu palīdzību, ja jums tiešām nav neviena, kas var palīdzēt.

Siltais ēdiens bez maksas

1. Neuzrādot dokumentus, siltu ēdienu var saņemt kādā no četrām bezmaksas zupas virtuvēm. Ēdiens tiek izsniegts TIKAI līdzi nešanai savos traukos!

Zupas virtuves darbojas sekojošās adresēs:
• Āgenskalna rajonā, Daugavgrīvas ielā 1, darba dienās no plkst. 12.00 līdz 13.00
• Rīgas centrā, Kr.Barona ielā 56, no pirmdienas līdz sestdienai no plkst. 9.00 līdz 10.00, svētdienās no plkst. 16.00 līdz 17.00
• Rīgas centrā, Kr.Barona ielā 126, katru dienu no plkst. 12.00 līdz 13.00
• Ziemeļu rajonā, Zandartu iela 2A darba dienās no plkst. 13.00 līdz 14.00

2. Bezmaksas ēdināšanas pakalpojums mazaizsargāto iedzīvotāju grupām darbojas darba dienās! Silto ēdienu var saņemt TIKAI līdzi nešanai savos traukos! Silto ēdienu persona var saņemt, uzrādot Rīdzinieka karti, kurā elektroniski ir ievadīta Rīgas Sociālā dienesta izziņa:
• par atbilstību trūcīgas mājsaimniecības statusam;
• par atbilstību maznodrošinātas mājsaimniecības statusam;
• par ēdināšanas pakalpojuma saņemšanu.

Siltā ēdiena izdales vietas darba dienās darbojas sekojošās adresēs:
• Āgenskalnā, Daugavgrīvas ielā 1, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 13.00
• Āgenskalnā, Slokas ielā 33, darba laiks no plkst. 9.00 līdz 14.00
• Sarkandaugavā, Aptiekas ielā 8, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Sarkandaugavā, Duntes ielā 52, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 14.00
• Vecmīlgrāvī, Meldru ielā 2, darba laiks no plkst. 12.00 līdz 15.00
• Ziepniekkalnā, Ziepju ielā 13, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 12.00
• Bolderājā, Kaņepju ielā 16, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 14.00
• Bolderājā, Gobas ielā 23, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Bolderājā, Mežrozīšu iela 43, darba laiks ir no plkst. 11.00 līdz 14.00
• Ķengaragā, Maskavas ielā 264, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Ķengaragā, Maskavas ielā 250A, darba laiks no plkst.10.00 līdz 14.30
• Juglā, Brīvības gatvē 369, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Juglā, Brīvības gatvē 399, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 14.00

Aicinājums nedrūzmēties rindā un ievērot 2 metru distanci, kā arī būt saprotošiem un stingri ievērot drošības noteikumus, un respektēt ēdiena izdalītāju prasības. Siltā ēdiena un zupas virtuvju izsniegšanas vietas uzrauga Rīgas pašvaldības policija!

Rīdzinieka karti, kāda tiek izmantota Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta biļešu sistēmā (e-talons), var nokārtot Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centros, uzrādot personas apliecinošu dokumentu (pase) un Rīgas Sociālā dienesta izsniegto izziņu.

Atgādinām, ka 10 vietās Rīgā turpinās Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām pārtikas un higiēnas preču paku izsniegšana.

Neskaidrību gadījumos lūdzam zvanīt pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055 vai darba dienās, darba laikā Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048.

Informācija aktualizēta: 01.04.2021.

Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centri, kuros vērsties, lai uzlādētu Rīdzinieka karti siltā ēdiena saņemšanai

“Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centros klienti tiek apkalpoti tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Pierakstīties klientu centra apmeklējumam iespējams gan pa informatīvo tālruni 20361862, gan mājas lapā: https://pieteikums.rigassatiksme.lv/TimeSlot/Register

Lai mazinātu COVID-19 izplatības risku un pasargātu klientu apkalpošanas centru darbiniekus un klientus, “Rīgas satiksme” aicina izvērtēt klientu centru apmeklējuma nepieciešamību. Ja uz klientu centru jādodas, klientiem obligāti jālieto mutes un deguna aizsegs.

“Rīgas satiksme” klientu apkalpošanas centri atrodas: Kurzemes prospektā 137, Prāgas ielā 1, Spīķeru ielā 1, Brīvības ielā 49/53, Brīvības ielā 191 un Brīvības gatvē 384B.

!!! Ņemot vērā, ka valstī no 09.11.2020. līdz 06.04.2021. tika izsludināta ārkārtējā situācija, vēršam uzmanību, ka Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centram jāpieņem no klientiem izziņu par trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršanu vai izziņu ēdināšanas pakalpojuma saņemšanai, kurai ir beidzies termiņš – 31.10.2020., 30.11.2020., 31.12.2020., 31.01.2021., 28.02.2021., 31.03.2021., 30.04.2021., un jānodrošina Rīdzinieka kartes reģistrācija ēdināšanas pakalpojuma saņemšanai ar termiņu 15.06.2021. 

Informācija aktualizēta: 2021. gada 7. aprīlī

Eiropas atbalsta pakas

Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām atbalsta pakas Rīgas iedzīvotāji var saņemt, stingri ievērojot visas drošības prasības. Ar pārtikas paku izsniegšanas laikiem var iepazīties sadaļā Pārtikas pakas trūcīgajiem Rīgas iedzīvotājiem

UZMANĪBU!

Lai ierobežotu COVID-19 izplatību un mazinātu epidemioloģiskās drošības riskus, ja Jums ir paaugstināta temperatūra, sāpes kaklā, klepus vai citi saaukstēšanās simptomi, kā arī, esat bijis kontaktā ar slimu personu un atrodaties pašizolācijā, nedodieties paši pēc atbalsta pakām. Sazinieties ar Jums tuvāko atbalsta pakas izsniegšanas vietu, un pārrunājiet iespējamos risinājumus.

Tos rīdziniekus, kuri saņem piecas un vairāk pakas, nodibinājums "Samāriešu fonds" aicina sazināties pa tālruni 26393575, lai palīdzētu atbalsta pakas nogādāt uz mājām.