.

Vakcinētie 60 un vairāk gadus sasniegušie cilvēki piecus mēnešus saņems pabalstu 20 eiro mēnesī

Katram Latvijā dzīvojošam cilvēkam, kurš līdz šī gada beigām būs sasniedzis 60 gadu vecumu un būs pabeidzis pilnu vakcinācijas kursu pret Covid-19 infekciju, laikposmā no 2021. gada 1. novembra līdz 2022. gada 31. martam tiks izmaksāts pabalsts 20 eiro mēnesī.To paredz Labklājības ministrijas likumprojekts  “Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā”.

Personu grupā, kurām ir tiesības uz pabalstu 20 eiro mēnesī, būs arī tie, kas vakcināciju pret Covid-19 veica pirms likumprojekta spēkā stāšanās dienas, ja šie cilvēki līdz 2021. gada 31. decembrim sasniedz 60 gadu vecumu. Šo pabalstu piešķirs arī tiem 60 gadus sasniegušiem cilvēkiem, kuri veselības dēļ nevar veikt vakcināciju un ir saņēmušas klīniskās universitātes slimnīcas konsīlija atzinumu par nepieciešamību atlikt vakcināciju pret Covid-19 līdz 2022. gada 31. martam.
Minēto pabalstu varēs saņemt tikai tie cilvēki, kuri dzīvo Latvijā.

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra pabalstu 20 eiro mēnesī izmaksās bez personas iesnieguma, ja persona ir Latvijā piešķirtās vecuma, invaliditātes vai apgādnieka zaudējuma pensijas saņēmēja, tai skaitā priekšlaicīgi un avansā piešķirtās pensijas saņēmēja, speciālās valsts pensijas saņēmēja, VSAA administrētās izdienas pensijas saņēmēja, atlīdzības par darbspēju zaudējumu vai atlīdzības par apgādnieka zaudējumu saņēmēja, valsts sociālās apdrošināšanas pabalsta vai valsts sociālā pabalsta saņēmēja. Šie cilvēki jauno pabalstu saņems līdzīgi kā līdz šim saņem piešķirto pensiju, atlīdzību vai pabalstu.

Ja cilvēks no VSAA nesaņem nevienu no pakalpojumiem, pabalstu izmaksās, pamatojoties uz personas iesniegumu. Tas jāiesniedz sešu mēnešu laikā no likumprojekta spēkā stāšanās dienas, ja vakcinācija veikta pirms grozījumiem, kas paredz pabalsta 20 eiro mēnesī izmaksu, vai no  pilna vakcinācijas kursa pret Covid-19 pabeigšanas dienas, ja  pilns vakcinācijas kurss veikts pēc likumprojekta spēkā stāšanās dienas līdz 2021. gada 31. decembrim. Iesniegumā būs jānorāda iesniedzēja vārds, uzvārds un personas kods, iesniedzēja tālruņa numurs vai elektroniskā pasta adrese, kā arī Latvijas kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numurs. Līdzīgā kārtībā iesniegums jāiesniedz arī tad, ja Latvijā dzīvojoša persona vakcināciju veikusi citā Eiropas Savienības (ES) valstī un ir saņēmusi ES digitālo Covid sertifikātu.

Likumprojekts nosaka arī to, ka VSAA pabalstu 20 eiro mēnesī uzsāks maksāt 2021. gada decembrī, kad vienlaikus izmaksās pabalstu par novembri un decembri, kā arī to, ka pabalstu 20 eiro mēnesī finansēs no valsts pamatbudžeta.

Kur rīdzinieki, kuriem nav internetbankas, var saņemt Covid-19 sertifikātu

Jebkuram iedzīvotājam ir iespēja savu digitālo Covid-19 sertifikātu lejupielādēt tīmekļvietnē www.covid19sertifikats.lv, pieslēdzoties vietnei ar kādu no drošas piekļuves līdzekļiem, piemēram, internetbanku.

Ja personai nav iespējas saņemt sertifikātu elektroniski, tad to var pieprasīt arī papīra formātā ārstniecības iestādē, kura veica vakcināciju pret Covid-19 vai Covid-19 testu, kā arī jebkurā citā ārstniecības iestādē.

Rīgas pilsētas pašvaldībā cilvēki, kuri nelieto internetu un kuriem nav digitālo autorizēšanās iespēju, sertifikātu var izdrukāt piecos Rīgas pilsētas Apkaimju iedzīvotāju centros Brīvības ielā 49/53, Ieriķu ielā 43, Daugavpils ielā 31, Eduarda Smiļģa ielā 46 un Gobas ielā 6a. Pirms došanās uz kādu no Apkaimju iedzīvotāju centriem nepieciešams iepriekš pieteikties pa tālruni 80000800 darba dienās no plkst. 8.00 līdz 18.00. Cilvēki ar runas vai dzirdes traucējumiem var pieteikties, rakstot uz e-pastu: aic@riga.lv.

Ņemot vērā lielo pieprasījumu pēc pakalpojuma, jārēķinās, ka var nākties gaidīt savienojumu ar operatoru, kā arī šobrīd iepriekšējs pieraksts Rīgas pilsētas Apkaimju iedzīvotāju centros tiek veikts vismaz nedēļu uz priekšu. Aicinām būt saprotošiem!

Rīgas Sociālā dienesta klienti, tas ir, cilvēki, kuri saņem sociālos pabalstus un/vai sociālos pakalpojumus Rīgā, un kuri nelieto internetu vai kuriem nav iespējas autorizēties tīmekļvietnē, var izdrukāt digitālo sertifikātu, dodoties uz savai dzīvesvietai tuvāko teritoriālo centru. Arī Rīgas Sociālā dienesta klientiem pirms došanās klātienē jāsazinās ar sava rajona teritoriālo centru un jāpierakstās uz konkrētu dienu un laiku*:

Latgales rajona nodaļa
Salnas iela 2, tālrunis 67037447 (sertifikātu izsniegšana nenotiek no 11.10.2021. līdz 15.10.2021. un no 25.10.2021. līdz 29.10.2021.)
Aiviekstes iela 14, tālrunis 67037471
Aglonas iela 35 k-1, tālrunis 67181437

Pārdaugavas rajona nodaļa
Baldones iela 2, tālrunis 67012369 (sertifikātu izsniegšana nenotiek no 14.10.2021. līdz 20.10.2021.)
Imantas 8. līnija 1 k-2, tālrunis 67037892

Ziemeļu rajona nodaļa
Ieriķu iela 2B, tālrunis 67012127
Hanzas iela 7, tālrunis 67026649

* Informācija par Rīgas Sociālā dienesta centriem papildināta 13.10.2021.

Dodoties uz vizīti savā konkrētajā pieraksta laikā, obligāti līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments (pase vai personas apliecība).

Tāpat arī jāņem vērā, ka vakcinācijas sertifikāts ir derīgs, ja pēc Janssen 1. potes vai Pfizer, Moderna 2. potes saņemšanas ir pagājušas vismaz 15 dienas, savukārt AstraZeneca gadījumā no 22. līdz 90. dienai pēc 1. potes saņemšanas vai uzreiz pēc 2. potes saņemšanas.

Vakcinācijas punkti pret Covid-19 Rīgas pilsētas pašvaldībā

Ņemot vērā lielo cilvēku interesi par vakcinācijas vietām galvaspilsētā, Rīgas domes Labklājības departaments atgādina, ka vakcinēties iespējams veselības aprūpes iestādēs, tirdzniecības centros un pie ģimenes ārstiem. Vispilnīgākais un aktuālākais vakcinācijas vietu saraksts atrodams Nacionālā veselības dienesta mājaslapā www.vmnvd.gov.lv.

Pieteikties vakcinācijai var:
• Vietnē www.manavakcina.lv, ja personai ir internetbankas pilnā versija un iespēja autentificēt sevi portālā www.latvija.lv, izvēloties sev ērtu vakcinācijas vietu, datumu un laiku.
• Zvanot pa tālruni 8989, izvēloties sev ērtu vakcinācijas vietu, datumu un laiku.
• Pieteikties un vakcinēties var arī pie sava ģimenes ārsta.

Rīdzinieki arī aicināti izmantot iespējas vakcinēties pret Covid-19 Rīgas veselības aprūpes iestādēs, pierakstu un darba laiku interesēties pa tālruni:
• SIA “Rīgas Dzemdību nams” (Miera ielā 45), tālrunis uzziņām 26684406.
• SIA “Rīgas veselības centrs” filiālēs Bolderājā, Ziepniekkalnā, Iļģuciemā, Imantā, Ķengaragā un Torņakalnā. Koordinatora tālrunis 22324448 (9.00–16.00).
• SIA “Rīgas 1.slimnīca”, vienotais informatīvais tālrunis 67366323.

Vakcīnu var saņemt šādos lielākajos tirdzniecības centros:
• T/C “Galerija Centrs” (Audēju ielā 16, BET ieeja uz vakcināciju no Teātra ielas puses).
• T/C “Akropole” (Maskavas ielā 257), vakcinācijas teltis ārpus T/C, vēlāk mobilie punkti tiks izvietoti stāvvietā.
• T/C “Alfa” (Brīvības gatvē 372), vakcinācijas mobilais punkts T/C stāvvietā.
• T/C “Domina” (Ieriķu ielā 3), vakcinācijas punkts izveidots pie veikala “Maxima” tirdzniecības centra iekštelpās.
• T/C “Riga Plaza” (Mūkusalas ielā 71), vakcinācijas kabinets strādā bez izmaiņām.
• T/C “Origo” (Stacijas laukumā 4), tuvākajās dienās tiks atvērts mobilais punkts Stacijas laukumā.
• T/C “Dole” (Maskavas ielā 357), vakcinācijas punkts strādās bez izmaiņām.
• T/C “Galleria Riga” (Dzirnavu ielā 67) tiek slēgts!
• TOP “Valdlauči” (Atpūtas ielā 5), vakcinācijas punkts strādās bez izmaiņām.
• T/C “Sāga” un veikalā “IKEA” (Biķeru ielā 2), vakcinācijas punkts strādā bez izmaiņām.
• Imantas tirgus (Kurzemes prospektā 3), vakcinācijas punkts pārcelts pie ieejas.
• IKEA (Biķeru ielā 2), vakcinācijas punkts strādā tikai pēc iepriekšēja pieraksta.

Pirms vakcinācijas ārstniecības persona izvērtē vakcinējamā veselības stāvokli un konsultēs par vakcīnas iedarbību. Uz vakcināciju līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte) un jāierodas tādā apģērbā, kas ļauj viegli atbrīvot plecu.

Aicinām iedzīvotājus iepazīties ar Veselības ministrijas apkopoto informāciju par biežāk uzdotajiem jautājumiem un atbildēm par vakcināciju pret Covid-19, tai skaitā par pieejamajām vakcīnām konkrētajā vakcinācijas punktā, vakcinācijas kabinetu kontaktinformācija u.tml.

Lai izvairītos no vīrusa, drošākais veids ir vakcinācija!

Ieskaties par vakcināciju pret Covid-19

Aicinām ieskatīties vietnē www.covid19.gov.lv, kurā vienuviet ir pieejama aktuālā informācija par dažādiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, tai skaitā par psihoemocionālā atbalsta bezmaksas saņemšanas iespējām (krīzes un atbalsta tālruņiem). Nepieciešamības gadījumā var zvanīt uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8345. Vienotā tālruņa galvenais uzdevums ir palīdzēt iedzīvotājiem labāk orientēties informācijā, kas saistīta ar Covid-19, un palīdzēt saprast, kurā iestādē vērsties pēc palīdzības.

Iedzīvotāji pieteikties savai vakcīnai pret Covid-19aicināti:
* vietnē www.manavakcina.lv,
* pa tālruni 8989,
* sazinoties ārstniecības iestādi vai ar savu ģimenes ārstu.

Zāļu valsts aģentūras informatīvais materiāls par vakcīnām pret Covid-19.

Aktuālā informācija par Rīgas Sociālā dienesta darbu no 11. oktobra

Ņemot vērā straujo Covid-19 infekcijas izplatīšanos un pieaugošo veselības nozares pārslodzi, valdība izsludinājusi ārkārtējo situāciju visā valstī uz trim mēnešiem – no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 11. janvārim.

Rīgas Sociālais dienests ārkārtējās situācijas laikā pieņem klientus klātienē TIKAI PĒC IEPRIEKŠĒJA PIERAKSTA. Aicinām pieteikties apmeklējumam, zvanot uz savai dzīvesvietai tuvāko teritoriālo centru

Aicinām klātienē klientus ierasties TIKAI PĒC IEPRIEKŠĒJA PRIERAKSTA un precīzi noteiktajā laikā, lai neveidotos rindas un izvairītos no kontakta ar citiem klientiem.

Darbs Rīgas Sociālajā dienestā notiek, ievērojot fiziskās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumus. Apmeklētājus aicinām ievērot epidemioloģiskās drošības prasības - lietot sejas aizsargmasku, veikt roku dezinfekciju, ievērot 2 m distanci. Aicinām ikvienu izvērtēt nepieciešamību apmeklēt Rīgas Sociālo dienestu klātienē. 

Ja ārkārtējās situācijas laikā ir beidzies trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa izziņas derīguma termiņš, un nepieciešams noteikt atkārtoti statusu, vai pieprasīt sociālos pabalstus, vai sociālos pakalpojumus, vai ir mainījusies materiālā  vai sociālā situācija, tad lūdzam aizpildīt deklarāciju un iesniegt iesniegumu attālināti:
• iesniegumu, kas uzrakstīts latviešu valodā un ir personas pašrocīgi parakstīts, ievietot dokumentu kastē, kas atrodas pie katras no 14 Rīgas Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām Rīgā;
• parakstot ar drošu elektronisko parakstu, iesniegumu var iesniegt, nosūtot uz e-pastu soc@riga.lv;
• izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” portālā www.latvija.lv.

Sev neskaidro informāciju var uzzināt, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055. P., O., T., C. 9.00 – 17.00 un Pt. 9.00 – 16.00, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048 vai zvanot Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru informatoriem

Rīgas domes Labklājības departamentam adresētos dokumentus aicinām iesniegt attālināti: atstāt iepriekš sagatavotus dokumentus pastkastītē 1. stāvā, Baznīcas ielā 19/23; izmantot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” portālā www.latvija.lv; parakstīt ar drošu elektronisku parakstu un nosūtīt uz e-pastu dl@riga.lv vai iesūtīt pa pastu. Iesniegumam jābūt latviešu valodā un pašrocīgi parakstītam.

Ar jaunumiem un aktualitātēm var iepazīties RD Labklājības departamenta mājas lapā: ld.riga.lv, savukārt informācija par veselības veicinošiem un atkarības profilakses jautājumiem pieejama mājas lapā: veseligsridzinieks.lv, kā arī sociālajos tīklos.

Neskaidrību gadījumā par citu pašvaldības iestāžu un uzņēmumu darbību var zvanīt uz Rīgas domes Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centru bezmaksas informatīvo tālruni 80000800 vai rakstīt uz e-pasta adresi aic@riga.lv. Pagaidām informatīvais tālrunis darbojas darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 18.00. 

Informācija aktualizēta: 2021. gada 11. oktobrī

Attālināta dokumentu vai iesniegumu iesniegšana Rīgas Sociālajam dienestam

Ņemot vērā epidemioloģisko situāciju valstī, aicinām ārkārtējās situācijas beigām iesniegumus un dokumentus Rīgas Sociālajam dienestam iesniegt attālināti:
• iesniegumu, kas uzrakstīts latviešu valodā un ir personas pašrocīgi parakstīts, ievietot dokumentu kastē, kas atrodas pie katras no 14 Rīgas Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām Rīgā. Iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, adrese, e-pasta adrese, tālrunis un pēc iespējas plašāk jāapraksta problēma, kuru nepieciešams risināt. Papildus iesniegumā jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu tā piešķiršanas gadījumā.
• parakstot ar drošu elektronisko parakstu, iesniegumu var iesniegt soc@riga.lv;
• izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” portālā www.latvija.lv.
Iesniegumā personai obligāti jānorāda vārds un uzvārds, personas kods, adrese, tālrunis, un jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu.

Aicinām ievērot to, ka Rīgas Sociālais dienests ārkārtējās situācijas laikā no 11. oktobra pieņem klientus klātienē pēc iepriekšēja pieraksta. Pieteikties apmeklējumam var, zvanot uz savai dzīvesvietai tuvāko teritoriālo centru

Tālruņi rīdziniekiem, kas var būt noderīgi emocionāli grūtā brīdī

Laikā, kad spēkā stājusies virkne ierobežojošu pasākumu ar mērķi samazināt pieaugošo slimības Covid-19 izplatību, ieviestie sociālās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumi būtiski ietekmē līdzšinējās saskarsmes veidus un savstarpējo komunikāciju. Daļai sabiedrības šīs pārmaiņas var sagādāt lielākas grūtības un psihoemocionālās veselības pasliktināšanos. Satraukums, apjukums, bailes vai dusmas vairāk vai mazāk ietekmē ikvienu no mums. Grūtā brīdī var palīdzēt saruna ar līdzcilvēkiem, kuriem uzticaties, bet ja šādu iespēju nav, atgādinām, ka pieaugušajiem ir iespēja saņemt emocionālo atbalstu, zvanot krīžu un konsultāciju centram “Skalbes” pa diennakts krīzes tālruņiem 116123; 67222922 vai 27722292.

Trauksmes sajūta, neziņa vai bailes šajā laikā var pastiprināties īpaši senioru vidū. Tas saistāms ar to, ka tieši seniori ir sabiedrības daļa, kuru dažādu veselības problēmu dēļ slimība Covid-19 var skart vissmagāk, gan arī to, ka esošie drošības pasākumi rada arī lielāko sociālās izolētības risku, kas īpaši smagi var skart tieši vientuļos seniorus. Rīgas domes Labklājības departaments atgādina, ka darbojas Senioru zvanu centrs katru darba dienu - no plkst. 10.00 līdz 14.00. Rīgas seniori laipni aicināti zvanīt pa tālruņa numuriem 20224913, 25643438 un 29438355. Uz telefona zvaniem atbild brīvprātīgie seniori, kuri ikdienā sniedz ne vien praktisku informāciju par Rīgas pašvaldības iestāžu darbalaikiem vai šo iestāžu tālruņa numuriem, bet nereti ar savu pretimnākošo sirsnību ir būtisks emocionāls atbalsts brīžos, kad senioram nav neviens, ar ko parunāt. Turklāt, lai senioriem nenāktos zvanam tērēt savus līdzekļus, viņiem tiek piedāvāta iespēja atzvanīt. 

Ņemot vērā esošās situācijas radīto risku sociālajai atsvešinātībai, Rīgas domes Labklājības departaments aicina dalīties ar informāciju par biedrības “Skalbes” diennakts krīzes tālruni, Senioru zvanu centru un būt atsaucīgiem īpaši gadījumos, ja savā redzeslokā ir zināms kāds, kam šī informācija varētu būt ļoti noderīga un palīdzēt emocionāli grūtā brīdī.

Uzklausīšanas un garīgā atbalsta tālrunis “Emausas līnija”, kura darbību koordinē Latvijas konsekrētās personas. Zvanu centra darba laiks: no plkst. 9.00 līdz 21.00. Tālruņa Nr. 28495847. 

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa piedāvāto palīdzību ir iespējams saņemt 4 veidos:
1) Zvanot uz bezmaksas tālruni 116111 jebkurā diennakts laikā;
2) Rakstot uz e-pasta adresi: uzticibaspasts116111@bti.gov.lv;
3) Rakstot čatā darbadienās no plkst. 12.00 – 20.00. Čata logs meklējams VBTAI mājaslapā labajā apakšējā stūrī.
4) Izmantojot bezmaksas lietotni “Uzticības tālrunis”, kas paredzēta bērniem un pusaudžiem psiholoģiskas palīdzības saņemšanai. Ar tās palīdzību visu diennakti var bez maksas zvanīt uz Bērnu un pusaudžu uzticības tālruni 116111, saņemt e-konsultāciju krīzes situācijās, kā arī sazināties ar konsultantiem čatā.
Ja nepieciešams atbalsts bērna uzvedības problēmu pārvarēšanā, VBTAI Konsultatīvās nodaļas speciālistu konsultācijas var saņemt, zvanot uz tālruņa numuru 67359129.
Pusaudžu resursu centrs konsultē 10 - 18 gadu vecuma pusaudžus un viņu ģimenes locekļus. Kontaktinformācija un pieteikšanās formas konsultāciju saņemšanai: https://pusaudzim.lv/nepieciesams-atbalsts/.

Atbalsts krīzes situācijā nonākušām ģimenēm un bērniem, grūtniecēm

UZMANĪBU! Lai saņemtu palīdzību, grūtībās nonākušām ģimenēm ar bērniem, grūtniecēm un bērniem krīzes situācijā jāsazinās ar Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienību “Krīzes centrs” pa diennakts tālruni 28855596, 67848107, lai vienotos par pakalpojuma saņemšanu institūcijā.

Bērnus uzņem:

* Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienība "Krīzes centrs"
Diennakts tālrunis/ diennakts uzņemšana: 28855596 67848107
Sociālie darbinieki: 67012149, 67012147, 67012118
Maskavas iela 178, Rīga

* "Sociālo pakalpojumu attīstības centrs" krīzes centrs “Mīlgrāvis” 
Ezera iela 21, Rīga, tālr. 67398383

* Biedrības "Latvijas Sarkanais Krusts" krīzes centrs ģimenēm ar bērniem "Burtnieks"
Burtnieku iela 37 (5.stāvs), Rīga, tālr. 67202737, 27338389

Krīzes centra pakalpojumu Rīgas pašvaldības ģimenes ar bērniem un grūtniecēm var saņemt arī Talsu krīzes centrā
Pakalpojuma sniegšanas adrese: “Zibeņi”, Ārlavas pag., Talsu novads
E-pasts: info@krizucentrs.lv
Diennakts tālrunis: 63291147

Informācija par krīzes centriem

Rīgas patversmēs joprojām iespējams uzturēties visu diennakti un saņemt ēdienu

Rīgas pilsētas pašvaldībā personas bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušas personas šobrīd tiek uzņemtas sekojošās patversmēs no plkst. 18.00-8.00:
- Rīgas patversmes vīriešu nodaļā Maskavas ielā 208. Dežuranta tālrunis: 67037120.
- Rīgas patversmes sieviešu nodaļā Eiženijas ielā 1E. Dežuranta tālrunis: 67105634.
- SIA “V.E.L.G.” naktspatversmē vīriešiem un sievietēm Esplanādes ielā 1. Dežuranta tālrunis: 20038485.
- SIA “V.E.L.G.” naktspatversmē vīriešiem Kartupeļu ielā 8. Dežuranta tālrunis: 22369758.
- SIA “V.E.L.G.” naktspatversmē vīriešiem un sievietēm Sofijas ielā 8. Dežuranta tālrunis: 26199737.
- Biedrības "PINS" naktspatversmes 1. stāvā sievietēm Aptiekas ielā 1, k-5. Dežuranta tālrunis: 26191917.
- Biedrības "Latvijas Sarkanais Krusts" patversmē vīriešiem un sievietēm Gaiziņa ielā 7. Dežuranta tālrunis: 29884047.
- Biedrības "Latvijas Samariešu apvienība" patversmē vīriešiem Cieceres ielā 1. Dežuranta tālrunis: 29720543.
- Evaņģēlisko Kristiešu draudze "Zilais Krusts" naktspatversmē vīriešiem, Mazjumpravas ielā 8. Dežuranta tālrunis: 29802234. Papildus sniedz patversmes pakalpojumus vīriešiem ar kustību traucējumiem. Neuzņem personas pēc plkst. 22.00, kā arī neuzņem, ja personai nav veikts Covid-19 tests! 

Dienas laikā no plkst. 9.00-16.45 darbojas Rīgas patversmes Dienas centrs bezpajumtniekiem un maznodrošinātajiem Rīgas iedzīvotājiem Katoļu ielā 57. Dežuranta tālrunis: 67181663, vadītāja  67181667.

Aicinām līdzcilvēkus nelietot alkoholu un apreibinošas vielas, kā arī novērtēt gaisa temperatūras ietekmi uz cilvēka fizisko stāvokli un ģērbties atbilstoši laika apstākļiem. Cilvēkus, kuri palikuši bez pajumtes, lūdzam izmantot iespēju uzturēties bezmaksas naktsmītnēs.

Informācija aktualizēta: 2021. gada 11. oktobrī

Pabalsts krīzes situācijā ārkārtējās situācijas laikā

Krīzes pabalsts ārkārtējās situācijas laikā tiek piešķirts tikai pamatvajadzību nodrošināšanai.

Pabalstu krīzes situācijā, piešķir mājsaimniecībai vai atsevišķai personai mājsaimniecībā, kurai ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ!

Covid-19 krīzes pabalsta apmērs ir personai līdz 150 euro mēnesī. Atbilstoši likuma pārejas noteikumu 37¹ punktam pašvaldība pabalstu krīzes situācijā bērnam līdz 18 gadu vecumam palielina par 50 euro mēnesī.

Klients 3 mēnešu laikā pēc krīzes situācijas rašanās (krīzes situācija - situācija, kurā ģimene (persona) katastrofas vai citu no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība) iesniedz Rīgas Sociālajā dienestā iesniegumu un dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu), kas apliecina krīzes situācijas faktu.

Rīgas Sociālais dienests lēmumu par pabalsta piešķiršanu un tā apmēru pieņem, pamatojoties uz sociālā darba speciālista sniegto atzinumu, izvērtējot klienta sociālo situāciju, klienta spēju apmierināt savas pamatvajadzības, ņemot vērā krīzes situācijas izraisītās sekas, materiālos zaudējumus, kas radušies krīzes situācijas izraisīto seku rezultātā, kā arī īpašuma un mantas apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem.

Pabalsta krīzes situācijā apmērs tiek piešķirts vai atteikts, izvērtējot katru gadījumu individuāli!

Lai varētu pretendēt uz krīzes pabalstu:
1. Personai iesniegums jāadresē Rīgas Sociālajam dienestam, tajā jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, tālruņa numurs. Iesniegumā pēc iespējas plašāk jāapraksta situācija, kas saistīta, piemēram, ar Covid-19 izplatības un inficēšanās risku, šai laikā radusies problēma, kuru nepieciešams risināt. Iesniegums jāraksta valsts valodā un personai pašrocīgi tas jāparaksta.
2. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina krīzes situāciju, piemēram, dokuments par darba uzteikumu vai neizmaksāto atalgojumu, bankas konta izdruku par pēdējiem 3 mēnešiem.
3. Papildus iesniegumā jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu tā piešķiršanas gadījumā.

Iesnieguma veidlapas paraugs

Lūdzam iesniegt korekti sagatavotus dokumentus, jo katrs gadījums piešķirt vai atteikt krīzes pabalstu tiek izvērtēts individuāli. Visu nepieciešamo dokumentu iesniegšana, atvieglo Rīgas Sociālā dienesta darbu.

Transporta pārvadājumi cilvēkiem ar Covid-19 diagnozi

*!*!*! Sanitārā Transporta Dienests SIA "Milur" piedāvā transporta pārvadājumus cilvēkiem ar Covid-19 diagnozi, kā arī, ja ir aizdomas par to. Transports aprīkots ar skābekļa aparātu, personālam ir speciālie aizsargtērpi. Specializētais transports aprīkots ar visu nepieciešamo, lai pasažieris justos droši, ērti un komfortabli, kā arī ar klimatkontroles zonu priekš klientiem transportēšanas medicīnas darbinieka pavadībā.

Tālrunis operatoram transporta pieteikšanai: 27070703 vai 27070702

Cena par km - 1.30 EUR+PVN.  Kā arī piemaksa par vienu braucienu 50.00 EUR+PVN (aizsarglīdzekļu pilnam aprīkojumam). Minimālā pasūtījuma summa ir 50.00 EUR + PVN

Uzņēmums strādā 24 stundas katru dienu! Protams, laicīga transporta rezervācija nodrošinās mieru un pārliecību, ka pacients laicīgi būs vajadzīgajā vietā un nevajadzēs gaidīt līdz atbrīvosies mašīna. Sanitārā transporta bāzes vietas ir Rīga, Jelgava, Auce. SIA "Milur" piedāvā sanitārā transporta pakalpojumus pa visu Latviju.

Plašāka informācija par SIA "Milur" mājas lapā.

*!*!*! Transporta pakalpojumus Covid-19 pacientu pārvadāšanai piedāvā: individuālā darba veicējs Aivars Oliņš. Transporta pieteikšana: 23301833, e-pasts: aivars773@inbox.lv

 

Brīvprātīgo palīdzība rīdziniekiem

Tos cilvēkus, īpaši seniorus, kuri atrodas pašizolācijā un kuriem nav neviena līdzcilvēka, kas varētu palīdzēt, aicinām sazināties ar biedrību „Latvijas Sarkanais Krusts” pa tālruni: 67336651 vai biedrību „Latvijas Samariešu apvienība” pa tālruni: 26602002 vai diennakts tālruni 8898.

Aplūko infografiku par brīvprātīgo palīdzību Rīgas pilsētas pašvaldībā ŠEIT!

Abas organizācijas visus brīvprātīgos pārbauda, slēdz līgumus, kuros ir atrunāta pakalpojuma sniegšana, ir nodrošinātas atšķirības zīmes un precizētas citas organizatoriskas darbības, bet galvenais, ka cilvēki, īpaši vecāka gada gājuma cilvēki, var uzticēties šiem cilvēkiem un organizācijas uzņemas līdzatbildību. Brīvprātīgie nekad nebrauc neaicināti un vienmēr saskaņos ierašanās laiku.

Tāpat arī aicinām neizpaust svešiniekiem ne savas dzīvesvietas adresi, ne personas datus. Ja nepazīstams cilvēks jums klātienē vai telefoniski piedāvā kaut ko iegādāties, aicinām to ļoti rūpīgi pārdomāt, lai nekļūtu par krāpniecības upuri! Labāk sazinieties ar minētajām nevalstiskajām organizācijām, kas var sniegt palīdzību pārtikas piegādē, medikamentu iegādē un sniegt citu palīdzību, ja jums tiešām nav neviena, kas var palīdzēt.

Siltais ēdiens bez maksas

1. Neuzrādot dokumentus, siltu ēdienu var saņemt kādā no četrām bezmaksas zupas virtuvēm. Ēdiens tiek izsniegts TIKAI līdzi nešanai savos traukos!

Zupas virtuves darbojas sekojošās adresēs:
• Āgenskalna rajonā, Daugavgrīvas ielā 1, darba dienās no plkst. 12.00 līdz 13.00
• Rīgas centrā, Kr.Barona ielā 56, no pirmdienas līdz sestdienai no plkst. 9.00 līdz 10.00, svētdienās no plkst. 16.00 līdz 17.00
• Rīgas centrā, Kr.Barona ielā 126, katru dienu no plkst. 12.00 līdz 13.00
• Ziemeļu rajonā, Zandartu iela 2A darba dienās no plkst. 13.00 līdz 14.00

2. Bezmaksas ēdināšanas pakalpojums mazaizsargāto iedzīvotāju grupām darbojas darba dienās! Silto ēdienu var saņemt TIKAI līdzi nešanai savos traukos! Silto ēdienu persona var saņemt, uzrādot Rīdzinieka karti, kurā elektroniski ir ievadīta Rīgas Sociālā dienesta izziņa:
• par atbilstību trūcīgas mājsaimniecības statusam;
• par atbilstību maznodrošinātas mājsaimniecības statusam;
• par ēdināšanas pakalpojuma saņemšanu.

Siltā ēdiena izdales vietas darba dienās darbojas sekojošās adresēs:
• Āgenskalnā, Daugavgrīvas ielā 1, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 13.00
• Āgenskalnā, Slokas ielā 33, darba laiks no plkst. 9.00 līdz 14.00
• Sarkandaugavā, Aptiekas ielā 8, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Sarkandaugavā, Duntes ielā 52, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 14.00
• Vecmīlgrāvī, Meldru ielā 2, darba laiks no plkst. 12.00 līdz 15.00
• Ziepniekkalnā, Ziepju ielā 13, darba laiks no plkst. 12.00 līdz 15.00
• Bolderājā, Kaņepju ielā 16, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 14.00
• Bolderājā, Gobas ielā 23, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Bolderājā, Mežrozīšu iela 43, darba laiks ir no plkst. 11.00 līdz 14.00
• Ķengaragā, Maskavas ielā 264, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Ķengaragā, Maskavas ielā 250A, darba laiks no plkst.10.00 līdz 14.30
• Juglā, Brīvības gatvē 369, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 15.00
• Juglā, Brīvības gatvē 399, darba laiks no plkst. 10.00 līdz 14.00

Aicinājums nedrūzmēties rindā un ievērot 2 metru distanci, kā arī būt saprotošiem un stingri ievērot drošības noteikumus, un respektēt ēdiena izdalītāju prasības. Siltā ēdiena un zupas virtuvju izsniegšanas vietas uzrauga Rīgas pašvaldības policija!

Rīdzinieka karti, kāda tiek izmantota Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta biļešu sistēmā (e-talons), var nokārtot Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centros, uzrādot personas apliecinošu dokumentu (pase) un Rīgas Sociālā dienesta izsniegto izziņu.

Atgādinām, ka 10 vietās Rīgā turpinās Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām pārtikas un higiēnas preču paku izsniegšana.

Neskaidrību gadījumos lūdzam zvanīt pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055 vai darba dienās, darba laikā Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048.

Informācija aktualizēta: 11.10.2021.

Eiropas atbalsta pakas

Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām atbalsta pakas Rīgas iedzīvotāji var saņemt, stingri ievērojot visas drošības prasības. Ar pārtikas paku izsniegšanas laikiem var iepazīties sadaļā Pārtikas pakas trūcīgajiem Rīgas iedzīvotājiem

UZMANĪBU!

Lai ierobežotu COVID-19 izplatību un mazinātu epidemioloģiskās drošības riskus, ja Jums ir paaugstināta temperatūra, sāpes kaklā, klepus vai citi saaukstēšanās simptomi, kā arī, esat bijis kontaktā ar slimu personu un atrodaties pašizolācijā, nedodieties paši pēc atbalsta pakām. Sazinieties ar Jums tuvāko atbalsta pakas izsniegšanas vietu, un pārrunājiet iespējamos risinājumus.

Tos rīdziniekus, kuri saņem piecas un vairāk pakas, nodibinājums "Samāriešu fonds" aicina sazināties pa tālruni 26393575, lai palīdzētu atbalsta pakas nogādāt uz mājām.